شناسهٔ خبر: 172062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیمه شمالی خراسان رضوی بارانی می‌شود

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: مناطق شمالی استان از عصر امروز با رشد ابرناکی، میزبان بارش‌های همراه با تگرگ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ آذر رضایی‌پور کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی از بارش باران در نیمه شمالی این استان خبر داد و گفت: این وضعیت در مناطق شمالی و کوهستانی موجب بارش باران خواهد شد که با گسترش ابرناکی، توسعه بارش ها به مناطق مرکزی از جمله کلانشهر مشهد را نیز در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزش باد نیز از ظهر امروز در نیمه جنوبی خراسان رضوی شدت می گیرد که این پدیده در جنوب شرق استان توام با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته فریمان با ۱۵ و سرخس با ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۳ تا ۳۵ درجه را به ثبت رسانده است.

رضایی‌پور اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۳۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز تا ۳۶ درجه افزایش خواهد یافت.